Szolgáltatások

• Mikor szükséges fül-orr-gégész szakorvos felkeresésére?
    Amennyiben
    -felsőlégúti megbetegedést, megfázásos tüneteket, fülfájást észlel;
    -legalább három hétig elhúzódó rekedtséget és gyakori köhögést tapasztal;
    -visszatérően jelentkezik felső-légúti fertőzése, például mandulagyulladása vagy
    orrmelléküreggyulladása;
    -múlni nem akaró halláscsökkenése, fülzúgása vagy szédülése jelentkezik;
    -gyakori és intenzív középfülgyulladástól szenved;
    -nyaki nyirokcsomók megjelenését, vagy jelenetős növekedését tapasztalja;
    -nyelési nehézség és állandó gombócérzése lép fel;
    -duzzanat jelentkezik az arcon vagy a nyakon;
    -orrlégzése tartósan gátolt, szaglása romlik;
    -ismétlődő és gyakori heves orrvérzést észlel.
    A fül-orr-gégészet a fül, az orr- és melléküregek, a szájüreg, a garat, a gége, a nyálmirigyek valamint a nyaki régió vizsgálatával foglalkozik. A fül-orr gégész foglalkozik a hangképzési zavarokkal, halló- és egyensúlyozó szervünk valamint az orr- és melléküregeinek megbetegedéseivel és az allergia okozta panaszokkal is. A leggyakrabban a páciensek középfül-gyulladás, garat és gége gyulladás, orr- és torokmandula megnagyobbodás és gyulladás, orrpolip, allergiás panaszok valamint arcüreg-gyulladás miatt keresik fel a fül-orr- gégészeti rendelést.
    Mi történik a fül-orr-gégészeti vizsgálaton?
    Az első találkozás alkalmával az alaposan kikérdezést követően megvizsgálom a fül, az orr, a torok és a gége területeit, valamint a nyaki nyirokcsomókat. A diagnózis felállítását követően szükség esetén további vizsgálatokra utalom a pácienst, és együtt megbeszéljük a terápia lépéseit.
    A gyulladásos megbetegedések, krónikus panaszok, halláspanaszok, valamint a szédülés és fülzúgás kivizsgálásán túl amennyiben szükséges ambuláns beavatkozásokra is sor kerül.
    Ilyen beavatkozások például, a fülzsír (cerumen) eltávolítás, a hallójárat gyulladás lokális kezelése, a dobhártya felszúrás (paracentesis), a kisebb, felületes tályogok kezelése, a gyulladt atheromák megnyitása, valamint az orrvérzés ellátása.
    Rendelésemen teljes körű fül-orr-gégészeti vizsgálat érhető el felnőtt és gyermek betegek részére.